2012. január 9., hétfő

87.nap

Ma nevettem is és sírtam is...
Az öröm oka az volt, hogy ma életünkben először én cumiztathattam meg a kisfiam!
Csodálatos élmény volt!
És annyira simán ment, mintha mindig is ezt csináltam volna. kb.10 perc alatt becumizta a 48ml-t. És minden egyes etetésnél én cumiztattam és mindig megette a teljes adagot! :)
És annyira szépen nézett rám, az óriási nagy szemeivel! Fantasztikus volt! Sajnos nem készült erről kép, mert egyedül voltam, így ismét csak alvós kép lett a mai. :)

Lacim ma nem jött babalátogatóba, mert végre elkezdte a babaszobát berendezni. 
Össze lett rakva a kiságy, de a pelenkázó kifogott rajta, így azt holnap újult erővel ismét megpróbálja összerakni.
Én összeszereltem a pihenőszéket.
Felraktuk a kiságyra a forgót, bele a légzésfigyelőt.
És kipróbáltuk az utazóágyat is, fantasztikus egy találmány! Tényleg pikk-pakk felállítja az ember bárhol, bármikor. :)

Na de azt nem is írtam, hogy végig néztem ahogy Gordon végigkarmolja az arcát a hosszú körmeivel. Így abban maradtunk a nővérkével, hogy holnapra viszek ollót és kesztyűt. Na persze egyik sem volt még nekünk, így célba vettem a teszkót. Emlékeztem rá, hogy ott láttam baby kesztyűt, persze most egy darabot se találtam. Viszont találtam rengeteg félárú babaruhát... és amilyen szerencsém volt, volt két olyan szett amihez járt kesztyű is. Így lett body, rugi, sapi és -persze a lényeg- kesztyű is. Meg vettem persze baba ollót is.

Ez volt a nap vidám része... a fekete leves pedig, hogy maradunk a fenekünkön.
Nos, kb. 3 hete volt egy lézeres ROP szemműtéte Gordonnak.
A retinopathia praematurorum (ROP) koraszülöttekben kialakuló, az ideghártyát érintő betegség. Az ideghártya teljes ereződése a 40. terhességi hét végére fejeződik be. Koraszülöttekben a születéskor az ideghártyában több-kevesebb érmentes terület található. Az erezett – nem erezett periféria határán az esetek kb. 10 % -ában kóros érújdonképződés alakulhat ki. A kóros erek benőhetnek az üvegtesti térbe, ideghártya leválást okozhatnak, súlyos esetben vakság alakulhat ki.
A pontos kiváltó ok nem ismert, a legfontosabb hajlamosító tényező a koraszülöttség. Minél kisebb születési súllyal született ill. minél korábban jött világra a baba, annál valószínűbb a betegség megjelenése.

Tehát ezt a folyamatot akadályozták meg azzal a bizonyos lézeres műtéttel.
Igen ám, viszont a műtét következményeképpen bevérzések voltak a szemén (hozzáteszem ezek szabad szemmel nem láthatóak), a jobb oldalon ezek elkezdtek felszívódni, a bal oldalon viszont nem. Ezért újabb műtétre van szükség, hogy ezt a véralvadékot -vagy mit- kivadásszák a szeméből... :(
Viszont az éleslátás területe rendben van, de ezt muszáj megcsinálni. 

Hát ez történt ma és nem vehettünk könnyes búcsút a nővérektől...

A képen felhívnám a figyelmet arra, hogy sehonnan sem lóg semmilyen cső!
Illetve az oxigén befújó a háta mögött van... így nem ér sokat, de nem is volt rá szükség. :)

Nincsenek megjegyzések: