2012. május 15., kedd

Csípőszűrés

Arról nem írtam, hogy pénteken voltunk magánrendelésen ortopédián, mert a gyerekorvos kifejezetten ezt az illetőt ajánlotta. Az hagyján, hogy 1 hónapja kértünk hozzá időpontot, de miután sorra kerültünk és meggyömöszkölte Gordont közölte, hogy röntgen nélkül nem tud mondani semmit. Szóval menjünk el a gyerekorvoshoz kérjünk beutalót csípő röntgenre, majd menjünk el valahova röntgenre (ő nem tudja hova) és mindenáron érjük el, hogy adják ki a felvételt, mert az neki kell a továbbiakhoz. Mindezért fizettünk négyezer forintot. És a mászkálás után még ha vissza mentünk volna újabb négyezret. Szóval teljesen elégedetlen voltam azzal, hogy egy magánrendelésen egy kva UH készülék nincs és még fizessen az ember meg mászkáljon még pluszba???


Ráfeküdtem a neten a témára és világossá vált, hogy ilyen kisbabáknál , mivel még porcos a csípő az UH ad tökéletes képet nem is a RTG... 


Így babás ismerősöktől érdeklődtem, hogy hol csinálnak ilyet és kiderült, hogy szinte mindenhol csak manuálisan vizsgálnak, mert nincs rá kapacitás, hogy a TB finanszírozott rendelésen minden babát UH-al vizsgáljanak meg...


Na, ekkor gondoltam, hogy magánrendelésben kell továbbra is gondolkodni, míg végül találtam egy dokinénit,aki a honlapján kifejezetten írta, hogy UH-os csípőszűrést végez, mert így kaphat teljes képet.
Tegnap reggel telefonáltam időpontért és mivel csak hétfőnként délután magánrendel, a 18:45-ös időpontot is elfogadtam, hogy ne kelljen újabb egy hetet várni.
És milyen jól is tettem....
Kétoldali csípőficam és diszpláziát állapított meg Gordonnál.
Nem kecsegtetett semmi jóval, nem tartja valószínűnek, hogy valaha megússzuk a műtétet,mert a vápa(amibe a combfej illeszkedik) az lényegében lapos, sőt azt mondta, hogy mintha nem is lenne, teljesen fejletlen. De ez még 1-2 év. És, mint tudjuk csodák igenis léteznek. ;)


Ma délután feltesz neki egy pavlik kengyelt...
Nem lesz rajta elvileg sokáig, mert ahogy az a képen is látszik kifele fordítja a combját és neki amúgy is kifele áll, szóval azt mondta még kitalál valamit, hogy jó legyen.






Bővebben a csípőficamról...

Nincsenek megjegyzések: