2011. szeptember 20., kedd

24.hét

Sajnos nem zárom túl rózsásan ezt a 24.hetet és vágok bele a 25.-be, mert megjött a hideg és vele a front.. Sose voltam front érzékeny, de a terhesség alatt már előfordult, hogy egy hirtelen jött hidegfrontnak köszönhetően a szédülés és fejfájás olyan szintet öltött, hogy megmozdulni nem bírtam. Sajnos ez ma is így van, ha mozdulatlanul tartom a fejem akkor is forog minden. Így a mai munkámat is és a barátnőim látogatását (Edina és Erika néni) is le kellett mondanom. :(


Ettől eltekintve a hét csupa öröm volt, hisz láttam, majd éreztem is Gordont. :)
Voltam terhes tornán is. :)


Mostanában elég intenzíven tör rám az éhség érzet, olyan szinten, hogy éjjel vagy korán reggel, amikor alszok is képes vagyok felkelni arra, hogy azonnal ennem kell. 
Hol ingerült, hol sírós kedvemben vagyok.
Hol a bal, hol a jobb cicimből meg felváltva folyik valami . :D
De azt hiszem más "bajom" nincs. :D


Holnap reggel megyek arra a bizonyos cukorterheléses vérvételre, remélem jól bírom majd és ez a szédülés nem lehetetleníti el a felkelést.
És remélem, hogy nem lesz rossz az eredmény, mert már több, mint 1 hete az IR diétámat tartom. :)


Sajnos nem nagyon volt időm, energiám énekelgetni és mesét olvasni a fiamnak, amire nem vagyok büszke, de ez a szeptember hónap nagyon sok munkával jár, aminek persze örülni kell. :)




Ha Don ezen a héten születne meg, már lenne esélye az életben maradásra, igaz, csak a koraszülött intenzív osztályon, speciális ellátás mellett. A legnagyobb gond a koraszülött babák esetében a tüdő éretlensége. A magzati tüdő csak ezen a héten kezd szörfaktánst termelni. A tüdő léghólyagocskáit, amelyeket keresztül a gázcsere végbemegy, egy szappanbuborékhoz lehet hasonlítani, és a szörfaktáns - angolul surfactant - az az anyag, amely nem engedi, hogy ezek a buborékok összeessenek és összetapadjanak kilégzés közben.
A belső fülben található félkörös ívjáratok segítenek szervezetünk egyensúlyozásában. Gordonban ezek az ívjáratok erre a hétre már teljesen kifejlődtek, ezért érzékeli, ha fejjel lefelé fordul a méhben.
Megkezdődik a fehérvérsejtek termelése, amelyek a fertőzések és betegségek kivédésében, illetve az ellenük vívott harcban játszanak jelentős szerepet.




Nincsenek megjegyzések: